Halkbanan :)

Alltså, halkbanan var inte jätte rolig som alla säger, den var.. rolig :) haha men en upplevelse i sig. Först blev vi indelade två o två. jag kom med en jätte trevlig tjej, Michaela :) Hon blev första förare och jag andra :) Phew då fick jag se hur man skulle göra o så i förväg :)

Och i väntrummet så satt det ett gäng med killar från lumpen. Alltså dreggel, alla var snygga! OCH en kille i uniform tackar man ju inte nej till :D HAHA

Börja med att vi fick accelerera upp till olika hastigheter och vid ett märke så skulle vi tvärbromsa riktigt hårt för att få en kort bromssträcka, då körde vi på vanligt väglag. Det gick bra :) Men pinsamma var att första gången jag skulle börja köra så hade jag råkat sätta i 3:ans växel istället för 1:ans. hah pinsamt :P
Men sen blev det att försöka bromsa på halt väglag. och jag säger er. även om man kör i 20 så får man inte stopp på bilen efter 20 meter! Alltså, när vi körde i 60 k/h så blev min bromsstrecka 110 m! Hela banan var det typ! Man får absolut inge stopp på bilen när man bromsar på halt väglag.

Sen var roligaste när man körde i 60, och skulle släppa gasen och dra upp handbromsen ist för o trycka på vanliga bromsen. Alltså NOLL kontroll över bilen! Den bara snurra runt helt crazy :D Lite skakis man var efter det alltså, men skit kul :D

Haha en kul grej också var att när Michaela skulle köra och panikbromsa sådär så bad hon mig att skrika precis när hon skulle börja bromsa! Hahha hur kul som helst :D

Sen fick vi kolla på lite olika grejjer och även testa att sitta i en bil som snurra 360 grader! Alltså, det gick sakta, men tänk när man voltar med bilen.. inte så kul :/

Sen hade dom också en våg där som man kunde väga och se hur mkt den grejjen skulle väga när man krocka i 50 km/h. En människa väger typ 3 ton i en krock.. Och jag vägde min väska, 95 kg gick den på. Inte så kul att få på sig den i en krock :/

Meen men jag blev godkänd :) Och efter de drog jag in till stan för o shoppa lite. Först till slussen och Weekday, wohoo dom hade massa reor! Och jag hitta ett par skit najsiga jeans där, skulle kostat 1000 kr men med 75 % avdrag så fick jag dom för endast 250 kr! Snacka om ett riktigt kap! :D

Najj det här blev ett långt inlägg :P hoppas ni läste allt :D PUSS O KRAM

Kommentarer
Postat av: söfe

jag vet :S men det är sant! Vi har gjort en protestlista i klassen. skriv gärna på den imorgon :) få så många som möjligt att skriva på.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback