As daylight fades.

Ska berätta nåt här. Min familj är ju lite speciell. Speciellt min pappa.
I torsdags sa han att han cykla 10 mil den dagen. på fredagen sa han att han cyklat 10 mil den dagen också. Ni kanske blir helt chockade att en man på 58 år kan cykla så mkt. Men jag är helt van. Han tränar varje dag förutom söndag, då han vilar. Så har han gjort så länge jag kan minnas. Han cyklar överallt i ur o skur. Hur många mil som helst o det är lätt som en plätt för honom. Om han inte cyklar så springer han eller orienterar eller åker skidor eller rullskidor eller så är han o jagar eller så bastar han. Annars jobbar han på Scania, en riktigt scaniajon. Ungefär alla män i den åldern brukar ha ölmage o sämsta kondisen. men min pappa har ingen ölmage alls. Hans kropp är nog bara muskler. Jag är fett glad, för då lever han lite längre än alla, och han har aldrig rökt eller snusat, deni!
 Min mamma är nästan likadan. Tränar inte så ofta, men hon brukar också ta cykeln o cykla några mil, för att det är kul!

sen så har jag ju två äldre systrar, Maria 25 år och Sofia 28 år. Heeela mitt liv så har det varit att när någon tilltalat mig så har det varit "Maria, nej, sofia, nej Åsa!" Och jag vet inte huur många gånger jag har fått höra att jag är lik maria.
Fast i helgen var det annorlunda. När jag var hos min faster och jag typ lutade mig över bordet, då sa hon att jag var exakt lik Sofia.
Och när jag kom hem till maria, då var hennes rumskompis där och Ulrika. Hennes rumskompis Hanna sa direkt när jag kom in "att gud vad lik du är din mamma!".

Våra likheter mellan varandra verkar vara så skarpa. Fast att det är 6 och 9 år mellan oss!

image382
Maria, jag och Sofia i NY.

Nu ska jag leta godis. Pusspåer. <3

Kommentarer
Postat av: Therése

jag älskar din familj :)

Postat av: Åsa

Tess: hahha åå sötis :P

2007-05-20 @ 22:29:13
URL: http://readmelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback